ПЛАСТ

 

Юнак чи юначка вступає до Пласту, щоб у гурті своїх друзів знайти нові переживання та пригоди. Вони бачать мету у самому пластуванні, у його привабливому змісті, в активності, романтиці. Юнаки не думають про те, що через пластування вони стають кращими, кориснішими. Саме це і є суттю пластової методи: виховання, як мета Пласту, є приховане. Юнак «самовиховується» підсвідомо. «Пластування є грою для хлопця, але працею для мужчини», – так казав лорд Ровелен, колишній начальний скаут британського коммонвелту. Мета Пласту – сприяти всебічному, і зокрема, патріотичному вихованню та самовихованню української молоді на засадах християнської моралі; виховувати молодь як свідомих, відповідальних і повновартісних громадян місцевої, національної та світової спільноти, провідників суспільства на ідейних засадах Пласту. Щоб досягнути цієї мети, Пласт розвиває духовні, розумові, соціальні та фізичні здібності своїх членів; плекає і пропагує серед молоді традиції її предків і розуміння історії, культури та національних традицій. Інакше мету Пласту можна висловити коротко: виховати доброго громадянина.

Як досягнути цієї мети? Через життя в Пласті. Не через приналежність до організації, вислуховування на сходинах засад пластового світогляду чи вивчення пластових технічних вмілостей, а через життя згідно із пластовим світоглядом, керуючись ним у щоденному житті, вдома і на сходинах, в церкві та в школі , в праці і в науці, в грі та в забаві.

Основа пластування – гра. Гра, а не наука. Гра, в яку молодь грає у своєму гурті та під проводом вибраних нею самою провідників, але під опікою дорослого, досвідченого провідника (виховника) і згідно з точно окресленими правилами.

Відповідно до вимог сьогодення та попиту на самодостатніх, патріотичних, провідників української нації у нашому навчальному закладі утворився гурток прихильників Пласту, який покликаний підготувати дітей до вступу у цю організацію. Діяльністю гуртка на даному етапі є підготовка прихильників до здачі першої проби пластуна, і як результат – здача цієї проби.

Перший гурток створився з учнів 5-6 класів і має назву «Гострозорі Сови». На початковому етапі діяльності гуртка діти обрали з поміж себе провід у складі: гуртковий (Левицький Н.); писар/суддя  (); скарбник (); господарник (Швед Н.).

На збірках, які відбуваються щотижня діти вивчають українські-повстанські пісні, граються у командні ігри,  майструють, займаються впорядом, та обговорюють розповіді виховника на різну тематику. Нам вдалося вирушити в мандрівку до лісу по темі «Орієнтування», але окрім вивчення і практичного застосування матеріалу кожен назбирав додому грибів – опеньків. Розглянули тему «Їстівні-не їстівні гриби у нашому краї».