ПЛАСТ

Юнак чи юначка вступає до Пласту, щоб у гурті своїх друзів знайти нові переживання та пригоди. Вони бачать мету у самому пластуванні, у його привабливому змісті, в активності, романтиці. Юнаки не думають про те, що через пластування вони стають кращими, кориснішими. Саме це і є суттю пластової методи: виховання, як мета Пласту, є приховане. Юнак «самовиховується» підсвідомо. «Пластування є грою для хлопця, але працею для мужчини», – так казав лорд Ровелен, колишній начальний скаут британського коммонвелту. Мета Пласту – сприяти всебічному, і зокрема, патріотичному вихованню та самовихованню української молоді на засадах християнської моралі; виховувати молодь як свідомих, відповідальних і повновартісних громадян місцевої, національної та світової спільноти, провідників суспільства на ідейних засадах Пласту. Щоб досягнути цієї мети, Пласт розвиває духовні, розумові, соціальні та фізичні здібності своїх членів; плекає і пропагує серед молоді традиції її предків і розуміння історії, культури та національних традицій. Інакше мету Пласту можна висловити коротко: виховати доброго громадянина.

Як досягнути цієї мети? Через життя в Пласті. Не через приналежність до організації, вислуховування на сходинах засад пластового світогляду чи вивчення пластових технічних вмілостей, а через життя згідно із пластовим світоглядом, керуючись ним у щоденному житті, вдома і на сходинах, в церкві та в школі , в праці і в науці, в грі та в забаві.

Основа пластування – гра. Гра, а не наука. Гра, в яку молодь грає у своєму гурті та під проводом вибраних нею самою провідників, але під опікою дорослого, досвідченого провідника (виховника) і згідно з точно окресленими правилами.

Відповідно до вимог сьогодення та попиту на самодостатніх, патріотичних, провідників української нації у нашому навчальному закладі утворився гурток прихильників Пласту, який покликаний підготувати дітей до вступу у цю організацію. Діяльністю гуртка на даному етапі є підготовка прихильників до здачі першої проби пластуна, і як результат – здача цієї проби.

Перший гурток створився з учнів 5-6 класів і має назву «Гострозорі Сови». На початковому етапі діяльності гуртка діти обрали з поміж себе провід у складі: гуртковий (Левицький Н.); писар/суддя  (); скарбник (); господарник (Швед Н.).

На збірках, які відбуваються щотижня діти вивчають українські-повстанські пісні, граються у командні ігри,  майструють, займаються впорядом, та обговорюють розповіді виховника на різну тематику. Нам вдалося вирушити в мандрівку до лісу по темі «Орієнтування», але окрім вивчення і практичного застосування матеріалу кожен назбирав додому грибів – опеньків. Розглянули тему «Їстівні-не їстівні гриби у нашому краї».

РОБОТА ГУРТКА «ЮНИЙ ПЛАСТУН»
у вересні-грудні 2018 РОЦІ

Світ змінюється щохвилини і теперішній час, безумовно, можна назвати часом технічних досягнень та інформаційних революцій! І це дуже цікавий час, який припав на наше життя! Але, разом із тим, люди, а особливо діти, стають залежними від сучасних модних “ґаджетів” і спілкування в реальному світі із однолітками стає дедалі складнішим та “не цікавим”.

З 20 вересня  у Дубровицькому НВК «Ліцей-школа»     

діє гурток “Юний пластун”  керівником якого є Боковець  Вячеслав   Миколайович

Пласт – українська скаутська організація, яка, на сьогоднішній день, вирішує одну із найважливіших проблем – всебічне формування активного підростаючого покоління у корисній для суспільства діяльності.

Основна мета Пласту, як і всього скаутського руху, полягає у духовному, соціальному, інтелектуальному та фізичному розвитку молоді, формуванні з її представників   відповідальних громадян своєї держави із належним рівнем громадянської свідомості.

Для досягнення педагогічних цілей Пласт     використовує методику виховання, яка, спираючись на пластову ідеологію, реалізує систему прогресивної самоосвіти, навчання через діяльність, працю в малих групах. Новизна навчальної програми полягає у тому, що вона пропонує поєднання типових підходів до впровадження особистісно орієнтованої освіти з пластовою (скаутською) методою на основі активної діяльності вихованців, самовдосконалення та самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей.

Окрім того, ще одним завданням гуртка є: прищепити дітям любов до природи, познайомити з неймовірно красивим та цікавим світом навколишнього середовища, показати чарівні куточки околиць Полісся та України, навчити дітей спілкуватися, аналітично мислити, шукати та знаходити відповіді, приймати рішення у цікавих та складних ситуаціях. Виховання у дітей самостійності та  самодисципліни.

Протягом періоду діяльності гуртка вихованці вивчили: три головні обов’язки пластуна; пластові гімни; пластовий закон; впоряд; традиції свого народу, культури та церкви; історію рідного краю; частково рослини та тварин своєї околиці.

Плани на друге півріччя.

Діти отримають знання навички з:
• використання туристичного спорядження;
• спуск-підйому по мотузках;
• в’язання вузлів;
• роботи зі спорядженням;
• освоєння туристичних технік проходження перепон;
• орієнтування на місцевості;
• першої медичної допомоги;

  • стрільби з пневматичної гвинтівки.
  • ЗДАЧА НУЛЬОВОЇ ПРОБИ – «ПРИХИЛЬНИК ПЛАСТУ» –
    Наші заняття передбачають тісний зв’язок з загальноосвітніми предметами:

з географією – основи топографії та орієнтування,

з історією – історія рідного краю та України,

українським народознавством – традиції та звичаї рідного краю,

екологією – охорона природи, біологією – ознайомлення з флорою рідного краю.
Заняття гуртка сприяють фізичному розвитку та загартуванню дітей, формує здоровий спосіб життя.
Важлива роль відводиться формуванню у гуртківців мовної культури, засвоєнню туристичної термінології, практичних навичок роботи з компасом, картографічними матеріалами, користування туристським спорядженням та обладнанням, виконання топографічних робіт, свідомого ставлення до власного здоров’я.
Робота гуртка направлена на формування у дітей любові до рідного краю, виховання почуття відповідальності за навколишнє середовище, розвиток почуття колективізму, взаємовиручки та загартування лідерських якостей у кожної дитини.