Пробний варіант з української мови
10 клас
Обов’язковий рівень
- Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку:
А вряди/годи, любо/дорого, раз/у/раз. Коли/не/коли
Б хтозна/коли, пліч/о/пліч, по/літньому, навік/віки
В по/батьківськи, крок/за/кроком, часто/густо, з давніх/давен
Г по/сусідськи, по/одинці, де/не/де, сяк/так.
- У котрому рядку правильно утворено присвійні прикметники?
А ведмежа лапа, бурштинове намисто, бджолині крила, Іванів костюм
Б куряча лапа, качиний ніс, дідусьові спогади, Нінин брат
В Денисчин пудель, Володимирів приятель, Наталчин котик, Іннин тато
Г Паращин дядько, Мелащин характер, Богданів кінь, Петрин плащ.
- Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку:
А п’ять з половиною кілограм
Б три стола
В на вісімдесяти дев’яти
Г чотирьомстам трьом.
- Подвоєння літер на місці пропуску НЕ відбувається в усіх словах рядка:
А облич..я, гусен..я, безсмерт..я, щаст..я
Б лист..я. фарбован..ий, молодіст..ю, від..іл
В Галич..ина, набран..ий, довгождан..ий, священ..ий
Г священ..ик, побуквен..ий, фін..ський, піц..ерія.
- У якому рядку всі прийменники пишуться разом?
А незалежно/від, на/перед, з/під, за/ради, з /за
Б по/між, згідно/з, під/час, в/продовж, з/поміж
В в/наслідок, до/вкола, в/здовж, на/вколо, що/до
Г на/впроти, відповідно/до, з/метою, за/для
Підвищений рівень
Прочитайте текст, виконайте після нього завдання 1-3, які передбачають вибір речення, що містить певне мовне явище (розділові знаки пропущено). Виберіть правильну
текст
(1) Громадська вага першої книги П. Тичини його «Сонячних кларнетів» безперечно ще не призабута й не відтиснена на задній план пізнішими заявами поета.
(2) Основу цієї збірки становлять світлі й радісні образи нашого національного відродження напровесні 1917 року. (3) Однак у ній поет уже відчуває соціальні та політичні бурі в Києві в січні 1918. (4) Замість образу Нареченої яка мала з’явитися в супроводі хорального співу очі побачили несподівано яскравий образ Скорбної матері що проходить засіяним могильними гробками полем смерті де лежать її побиті й розіп’яті діти.
(5) Збірка «Плуг» становить другий етап творчості поета. (6) Титульний вірш увесь пройнятий упокоренням перед стихійно-непоборною силою революції
(За М. Зеровим).
1. Складним з неоднорідною та послідовною підрядністю є речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
Д п’яте
2. Відокремлену прикладку вжито в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
Д п’ятому
3. Вставне слово відокремлюється комами в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
Д п’ятому
Академічний рівень
2 текст
(1) Учитися жити то високе мистецтво якого чимало людей так і не навчилися хоч і прожили життя. (2) Це означає триматися виборюючи самого себе з бездіяльності. (3) Люди вважають що жити вони вміють. (4) Багато людей прибільшують власну порожнечу всякими набутками. (5) Свою бездуховність вони намагаються заслонити громаддям різноманітних речей. (6) Це є наївною й смішною спробою втекти на луки задоволення. (7) Життя не є задоволення воно має свій насущний смисл і в тому насущному є міра життя.
35. Між підметом і присудком потрібно поставити тире в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
Д п’ятому
36. Ускладнене однорідними членами речення
А третє
Б четверте В п’яте Г шосте Д сьоме
37. Ускладнене відокремленою обставиною речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
Д п’яте