Час змін: від знаннєвої освіти до компетентнісної
Якщо хочеш щось змінити, то почни з себе – відома теза, яка, напевно, не потребує ґрунтовного пояснення. Адже в умовах інтеграційних процесів, які відбуваються у світі, інноваційних змін в Україні, настала нагальна потреба переорієнтації освітянської діяльності. Вже не секрет, що майбутнє – за успішними людьми, тобто креативними, мобільними, мислячими. Перед освітою нині постає двоєдине завдання: по-перше, формувати всебічно розвинену особистість із високим рівнем інтелекту й духовності, із сучасним інноваційним типом мислення; по-друге, виховати свідомого громадянина – патріота з широким європейським світоглядом і відкритістю до світу. Звісно, без ключового суб’єкта змін – учителя,( модно: коучера) просто не обійтися.
Про основні напрями змін у діяльності кафедри суспільно-гуманітарних наук йшлося на засіданні у діалогічному ключі за участю директора Кушніра В.В. Основа дискусії – компетентнісний підхід, шляхи впровадження, результативність діяльності, проблеми. У ході обговорення виробили спільний план дій по оновленню підходів у викладанні історії та зарубіжної літератури, підготовки учнів до ЗНО, організацію моніторингових досліджень готовності учнів з певних тем та мотиваційного процесу самоосвіти учнів.
Історія та зарубіжна література – унікальні предмети, бо впливають на формування системи мислення, надають можливість людині вільно пересуватися в історичному та культурному просторі, озброюють знанням досвіду людства, що в результаті дозволяє правильно оцінювати сучасні політичні, соціальні, культурні та літературні процеси.